Ülkemizde internet kullananların 98% i arama motoru olarak Google'ı tercih ettiklerini ifade etmektedirler.
Bu oran ile Türkiye, Google'ın en büyük pazar payına sahip olduğu ülkedir.
Arama motoru reklamcılığı, ürün veya hizmet arayan internet kullanıcısına ulaşmak için en etkili reklam yöntemlerinden biridir.
Google her zaman aranan kelime ile reklamların ve web sitesinin doğru bir ilişki içerisinde olmasını bekler. Örneğin tatil planı yapan ve bu konuda Google araması yapan bir internet kullanıcısının ekranında tur operatörlerinin, havayolu şirketlerinin ve tatil köylerinin reklamlarının olması hem kullanıcının ihtiyacını karşılayacak hem de bu alanda hizmet veren firmalar için potansiyel müşterilere erişim imkanı sağlayacaktır.
Arama motorunda şuan sadece text reklamlar kullanılmaktadır ve reklam metinleri için belirli kurallar bulunmaktadır.
Auramedia Adwords Uzmanları reklam metinlerini hazırlarken karakter sınırlamaları içinde ürün veya hizmeti kullanıcının ilgisini çekecek, algısını yakalayabilecek ve güçlü yanlarını öne çıkaracak şekilde tasarlamaya önem verirler.
Hazırlanacak reklam metinlerinin en önemli kaynağı reklamı yapılacak web sitesidir. Sitede yer almayan ürün veya hizmet özellikleri, reel olmayan fiyat bilgileri, gerçekçi olmayan opsiyonlar reklam metinlerinde kullanılamaz. Burada amaçlanan reklam metnindeki ifadelere ilgi gösteren tüketiciyi doğru yönlendirmek ve aradığına güvenilir yoldan ulaşmasını sağlamaktır.
Ülkemizde bir günde Google'da yaklaşık 70 milyon arama yapılmaktadır ve bu sayı yıllık ortalama 8% seviyesinde artış göstermektedir.
Adwords reklamları tıklama başına maliyet (TBM) veya bin gösterim başına maliyet (BGBM) ile bütçelendirilmektedir.
Google Adwords, reklamverenvler için oldukça güvenilir, ekonomik ve başarılı bir reklam modelidir. Yatırım geri döngüsü (ROI) en hızlı mecralardan biridir.